пʼятницю, 8 січня 2016 р.

На допомогу вчителю

13 «золотих» правил роботи з галасливим класом

Правило 1
Якщо ви — молодий вчитель та тільки розпочали свою кар’єру — не втратьте цей дорогоцінний момент! Адже саме перші уроки можуть сформувати ваш стиль та репутацію. Що зазвичай є джерелом галасу у класі? Вигукування з місця, неготовність класу до уроку, невміння слухати вчителя. Саме з цими проблемами вам варто почати боротися вже з перших днів. Намагайтеся не реагувати на відповіді з місця, звертайте увагу лише на дисциплінованих учнів, привчіть дітей навіть у суперечці вміти вислухати думку опонента до кінця.
Правило 2
Спробуйте потоваришувати з класом. Не варто починати роботу у школі з погроз, на кшталт «поставлю двійку», «підемо до директора», «повідомлю батькам про твою поведінку».
Не варто також і давати порожніх обіцянок. Якщо ви домовилися про щось з учнями, обов’язково дотримуйтеся слова.
Правило 3
Головне у галасливому класі — виявити «забіяк» та знайти підхід до них. Спробуйте поговорити з такими учнями наодинці, вислухайте їх, прислухайтеся до їх побажань.
Правило 4
Намагайтеся спрямувати енергію найбільш непосидючих учнів на активну роботу, бажано творчого характеру.
Правило 5
Досить дієвим прийомом є використання гумору. Навчіть дітей сміятися над власними помилками та помилками інших. Ви можете звернути увагу на чиєсь невміння спілкуватися чи поводитися у колективі, але не на саму особистість учня.
Правило 6
Проводьте уроки цікаво! Знайдіть свою «фішку», яка звертатиме на вас чи ваш предмет увагу та буде викликати позитивні емоції в учнів.
Правило 7
Кожну тему, що розглядається на уроці, намагайтеся прив’язати до реальних життєвих ситуацій. Покажіть дітям практичне значення навчання і вони будуть приділяти йому значно більше уваги.
Правило 8
Завжди на початку уроку повідомляйте план роботи. Ви можете поставити проблемне питання, яке повинно бути вирішене. Наприкінці заняття обов’язково підведіть підсумки.
Правило 9
Інколи трапляється так, що у класі гамірно через те, що діти просто звикли так поводитися, або ж у колективі існує одразу декілька лідерів. В таких випадках варто проводити на уроках хвилинки тиші, коли учні мають виконувати індивідуальні завдання. Не менш доречні також фізкультурні хвилинки.
Правило 10
Змінюйте обстановку, хоча б час від часу. Для прикладу, ви можете провести урок на свіжому повітрі, в музеї чи актовому залі.
Правило 11
Ви можете використовувати систему накопичення балів. В такому разі оцінка ставиться не за відповідь чи вирішення одного завдання, а за сумарним підсумком роботи на уроці. Ви можете ставити 1 бал за підготовку домашньої роботи, 1 бал за роботу з підручником і т. д. І хоча організувати роботу таким чином не дуже просто, проте результати зможуть вас приємно вразити.
Правило 12
Ніколи не дозволяйте собі зриватися і ні в якому разі не вдавайтеся до крику. Все рівно ви не зможете перекричати клас з 15 — 20 чоловік.
Правило 13
Любіть свою роботу та предмет, якому навчаєте. Якщо ви з запалом будете подавати новий матеріл, наводити цікаві факти та завжди будете готові до уроку, учні помітять це.

1 коментар: